Diós-sütőtökös süti

Egy igaz Baba-Mama barát diós-sütőtökös süti! Anyukának, mert fontos anyagokat tartalmaz, amire egy szoptató és/vagy keveset alvó anyunak szüksége van. Babának, mert könnyen fogható a kézben és finom édes is. És mind emellett: könnyű elkészíteni. A receptben, ahol lehetett úgy adtam meg az adagokat, hogy gyorsan, könnyen kimérhetőek legyenek. Az előkészítés pedig minimális idő igényű legyen.

Allergének: tejmentes, de tojás- és gluténmentesen is elkészíthető!

Hozzávalók                         Tippek

20 dkg sütőtök                                                  … egy nagy férfi ökölnyi

25 dkg teljes kiőrlésű liszt                              … negyedzacskónyi

10 dkg dió                                                          … kb. kétmaroknyi

1 kávéskanálnyi szódabikarbóna                  … fél teáskanálnyi

1 db érett banán

4 evőkanál házi baracklekvár                       … legjobb, ha a nagymama készítette

2 csomag vaníliás cukor                                … ha nincs otthon, akkor is finom lesz!

2 db tojás                                                          … tojáspótlóval is készíthető

1,5 dl extra szűz olívaolaj                              … más olajjal is elkészíthető

1 teáskanál őrölt fahéj                                   … ha nem szereted, tegyél kevesebbet bele

A kenéshez: házi baracklekvár – ízlés szerin

Elkészítés

A diót a turmixgép darálórészében a kellő finomságúra daráljuk. Egy tálban összekeverjük a lisztet a szódabikarbónával, vaníliás cukorra, az őrölt fahéjjal és az apró darabokra vágott dióval. Ha pici babának is adod, aki még nem biztos a kemény dolgok megrágásában, inkább daráld le a diót! Jól összekeverjük!

A turmix darálójában most a nagyobb darabokra vágott meghámozott sütőtököt tesszük és finomra ledaráljuk. Nem kell pépesre.

A lisztes keverékbe beletesszük a többi hozzávalót: olívaolajat, a pépesített banánt, 2 tojást, a baracklekvárt és a sütőtököt.

Majd ismét alaposan összekeverjük a tésztát!

A masszát egy kb. 28×19 cm-es, sütőpapírral kibélelt formába (téglalap alakú jénai tál) öntjük, előmelegített sütőbe tesszük. Villanytűzhely esetén 180 C fokon, 40 – 50 percig sütjük; gázsütőnél közepes hőmérsékleten. Tűpróba javasolt! A sütőből kivéve a formában hagyjuk még pár percig, majd rácsra helyezzük, és hagyjuk kihűlni. Ízlés szerint megkenhetjük házi baracklekvárral!

Lekvár helyett ha szeretnél valami különlegeset próbáld ki az pick-pack elkészíthető datolyakrémet, aminek az íze igazán jól harmonizál a dióval!

Miért egészséges a Diós-sütőtökös süti?!

Sütőtök nagyon gazdag béta-karotinban – attól ilyen szép a színe. Szoptató kismamáknak különösen fontos, mert az ebből képződő A-vitaminból 88%-al többet kell egy szoptató anyukának fogyasztani, mint egy nem terhes és nem szoptató anyukának. Az majdnem kétszeres mennyiség! Az anyatej A-vitamin tartalma attól függ, hogy az anya mennyi A-vitamint fogyaszt! Így, hogy elkerüld a pici babád A-vitamin hiányát (viszonylag gyakori jelenség), egyél minél több sütőtököt – mondjuk!

Teljes kiőrlésű liszt –rostokban gazdag és sok-sok B-vitamint (is) tartalmaz. Elkészíthető glutén mentesen is, akkor használjunk glutén mentes lisztet (kapható pl. Aldiban is).

Dió rendkívül egészséges, hisz a friss diónak a legmagasabb az Omega-3 zsírsav tartalma a növények közül. Amiknek számtalan egészségmegőrző hatása van, pl. gyulladás csökkentő, szív- és érrendszeri betegségek és daganatos megbetegedések megelőzésében fontos szerepe van. Figyelem: dió erősen allergizál! Kisgyerekek esetében, ha van más ismert táplálék allergia csak 2-3 éves kortól adj!

A szódabikarbóna gyakorlatilag ugyan a sütőpor, de megspórolod magadtól a sütőporszemcséken lévő tapadás gátló anyagot

Banánban sok a kálium, ami védi a szívünk. Emellett pedig kellemes édes ízt ad a süteményeknek.

Extra szűz olívaolaj nagyon jó nekünk Nagy mennyiségű egyszeresen telítetlen zsírsavakat (jó zsírokat) és jelentős antioxidáns hatást biztosító vegyületeket (pl. fenoloidok, A- és E-vitamin) tartalmaz.

Fahéj az egyik legerősebb antioxidáns! Daganat ellenes hatású proanthocianidin a fahéjban található meg legnagyobb mennyiségben.

Jó étvágyat!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az Adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom!