Mandulás zabkeksz – gluténmentes és tejmentes finomság

Mandulás zabkeksz –  finomság anyunak és picurnak. Gyors és egészséges házi zabkeksz, kimondottan a tej- és gluténmentes diétát tartóknak!

Ha tejmentes és/vagy gluténmentes diétán vagyunk, néha nehéz valami fogunkhoz való finomságot találni a boltban. Pedig, néha nekünk is jár némi kényeztetés, egy zúzósabb napon vagy egy álom-mentes éjszaka után!

A jó benne, hogy tényleg nagyon könnyű elkészíteni, bár némi előkészületet igényel a darálással. De akár több ütemben is tudjuk készíteni. Délelőtt ledaráljuk a mandulát, amíg a kicsi elvan 5 percig, a délutáni alvás alatt meg összedobjuk a kekszeket. És ha szerencsénk van, kisül, mielőtt még a gyerkőc felébred!

Előkészítés: 5 perc

Elkészítés: 20 perc

Adagok száma: kb. 30 db kis keksz

Fagyasztható: igen

Diéta

Ez az egyszerű és mégis nagyon finom zabpelyhes süti számos diétába beilleszthető: Vegetáriánus, Vegán, Tejmentes, Tojásmentes, Gluténmentes – is lehet, ha gluténmentes zabpelyhet használsz. De mindezek mellett rendkívül tápanyag dús, így a szoptatós étrendből sem hiányozhat!

Hozzávalók

300 g gluténmentes zabpehely őrölve

100 g őrölt mandula (20 púpos teáskanál)

140 g cukor (7 csapot evőkanálnyi)

100 g Liga margarin (tejallergia esetén NEM HELYETTESÍTHETŐ bármilyen margarinra) (2 nagy evőkanálnyi)

80 ml víz

A mandulás zabkeksz elkészítése pofon egyszerű

A mandulát, majd a zabpelyhet aprítógépben aprítsd össze finomra. Persze, mindkettőt darálva is vehetsz a boltban.

A száraz összetevőket egy tálba mérd ki és keverd össze. Add hozzá a margarint és a vizet.

A tepsit béleld ki sütőpapírral. Mivel a tészta nem lesz igazán nyújtható, kézzel készíts kis kb. fél centi vastag lepényeket, kekszformákat.

Előmelegített sütőben 180 C fokon légkeveréssel 10-12 perc alatt kész is van. Kb. egy tepsire való keksz lesz belőle. Nem kell, hogy túlpiruljon, hisz csupa olyan összetevő van benne, amit nyersen is meg lehet enni. Ha már kezd pirulni a zabkeksz ki is veheted.

Mandulas-zabkeksz
Mandulás zabkeksz – finom reggeli és laktató uzsonna

Tippek

Tea, kávé mellé ideális kísérő, de a gyerekek is imádni szokták ezt a zabpehely kekszet.

Ha már a gyerkőc olyan nagy, hogy ehet ilyen ételeket, de nem akarod édességgel tömni, kevesebb cukrot is tehetsz bele. Úgy a mandula íze is jobban kiérződik.

Miért egészséges ez a mandulás zabkeksz?!

Tejmentes és gluténmentes, amennyiben a zabból a gluténmentes változatot választottuk.

A tejmentes diétát folytatóknak különösen oda kell figyelni megfelelő kálcium bevitelre, hisz a legjobb kálcium forrástól, pont a tejtől esnek el. Erre nagyon jó ez a süti, mert a mandula nagyon gazdag kálciumban, kétszer annyi van 100 g-ban, mint 1 dl tejben.

A zabpehely pedig nagyon jó B1-vitamin, foszfor-, magnézium-, vas- és cinkforrás! B1-vitaminból 2 db keksz elfogyasztásával kb. a napi szükségleted 9%-át is fedezheted a szoptatás alatt! Míg vasból, ugyan ennyi keksz elfogyasztásával, a napi szükségleted 6%-t!

Cinkből, amiből a szoptatási időszakban több mint másfélszer annyit kell fogyasztani, mint a terhesség előtt, 100 gramm zabpehelyben 4,3 mg van, ami a napi szükségleted 39%! Így 2 db keksszel a napi szükségleted 8%-t is fedezheted! No, de ki áll meg két darab keksznél?!

Mindezekből is látszik, milyen sokféle és milyen sok tápanyag van ebben a pofon egyszerű zabpelyhes kekszben! Így egyetlen szoptató anya étrendjéből sem hiányozhat!

Jó étvágyat!

Ha ízlik, oszd meg másokkal is a receptet!

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az Adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom!